EDO ve TOKYO'nun gelişiminin tarihi,aslında ŞEHRİN DENİZE DOĞRU AÇILMASININ öyküsüdür...
1800'lerin ortasında TOKYO ŞEHRİ hala , EDO adı ile biliniyordu..."KÖRFEZ GEÇİTİ" anlamına gelen EDO 'da 1600'lerin başlarında deniz, gelgit hareketiyle yükselirken ŞOGUN 'un yaşadığı EDO KALESİ'nin eteklerine kadar geliyordu. EDO şehrinin nüfusu arttıkça ve şehir büyümeyi sürdürdükçe körfez de toprakla dolduruldu.
Bugün bile , KANTO bölgesinin güneyinde yer alan TOKYO-WAN 東京湾 yani TOKYO KÖRFEZİ şehrin gelişimi için daha da ileriye itilmeye devam ediyor.
TOPLU HİSAR anlamına gelen ve günümüzün en önemli semtlerinden biri olan ODAİBA ,adını şehri yabancı savaş gemilerinden korumak amacı ile toplar yerleştirilen altı adadan almıştır.İşte bu altı adanın çevresinin doldurulması ile oluşmuştur bugünün ODAİBA'sı...
1993'ten beri iki farklı dünyayı birbirine bağlayan RAİNBOW レインボーブリッジ Köprüsünü yeni yolcu taşıma sistemi YURİKAMOME ile geçerek kalabalık ve binalarla dolu SHİMBASHİ'ye varabilirsiniz.
Köprünün diğer tarafında ise otelleri,kuleleri ve modern iş merkezleriyle ünlü ODAİBA semti büyümeyi sürdürür. AQUACİTY ODAİBA ' da modayı yakından izleyen mağazalar, restoranlar, birahaneler ve sinemalar sizi kendisine çeker. PALETTE TOWN ' daki dönme dolap dünyadaki benzerlerinin arasında en büyüklerden...Çapı 100 metre,yüksekliği ise 115 metre...Bir dönüş yaklaşık olarak 16 dakika sürüyor. Bu tecrübeyi kesinlikle yaşamanızı öneririm,tepe noktasına vardğınızda 115 metre yükseklikten muhteşem bir manzara ayaklarınızın altında serilecek.
Ticaret şovlarıyla ünlü TOKYO ULUSLARARASI FUAR MERKEZİ , müdürü MOHRİ MAMORU adında bir astronot olan ULUSAL GELİŞEN BİLİMLER ve YENİLİKLER MÜZESİ ile DENİZALTI BİLİM MÜZESİ görülmesi gereken yerler arasında...
ODAİBA semtindeki müzeleri gezdikten sonra Rinkai hattına binerek Tokyo'nun kalbine doğru giden yolda Yurakucho metro hattına aktarma yaptıktan sonra , denizden kazanılan ilk yerler olan TSUKUDAJİMA ve TSUKİSHİMA adalarına varacaksınız.
1600 ' lerde gelgitlerle oluşan düzlüklerden elde edilen TSUKUDAJİMA 'ya yerleşen balıkçılar EDO 'ya taze balık sağlayarak ünlendiler . Soya sosunda pişirilen TSUKUDA-Nİ yemeği ile tanınmış TENYASU adlı geleneksel restoranda muhakkak bir mola vermenizi öneririm. Sahibi MİYATA MATSUNOSUKE size hala TAİSHO (1912-1926) Döneminde yaşadığınız izlenimini verecektir. Çevrenizde göreceğiniz eski tarz eğlence kayıkları ve balıkçı botları , balıkçılığın önemli bir sanayi olduğu geçmiş günleri anımsatır .
Daha sonra oluşturulan TSUKİSHİMA adası ise , 2. Dünya Savaşı'nın sonlarına kadar metal ve makine endüstrisi ile Japonya için önemini korudu. Bugün ise MONJA-YAKİ ile ünlenmiştir. 1950'lerde sadece 3 dükkanda satılırken , günümüzde 70'e yakın yerde bulabilirsiniz.
Haftasonlarında bu dükkanların önünde uzun kuyruklar oluşuyor. TSUKİSHİMA NİSHİ NAKA DORİ caddesinde ardarda sıralanmış dükkanlarda satılan MONJA-YAKİ , buğday unu ve su karışımının ince doğranmış sebzelerle karıştırıldıktan sonra sac üzerinde pişirilmesiyle hazırlanan bir yiyecektir.
Her iki ada da ,1923 BÜYÜK KANTO DEPREMİ'ni ve II. DÜNYA SAVAŞI ' ndaki bombalanmayı zarar görmeden atlatmış olduğu için, korunmuş olan eski tarz sokakları ile ünlüdür.
ODAİBA ' nın gelişimini sürdürmesine karşın modern ve eskinin bu kadar yakın ve içiçe olması , ziyaretçilerin ilgisini her zaman cezbediyor...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder